Blog dla pasjonatów motoryzacji
Blog > Komentarze do wpisu
AWZ P70 - Alternatywy 4

Któż z nas nie pamięta świetnej sceny z serialu "Alternatywy 4", kiedy to samochód Kubiaka spada z dźwigu i roztrzaskuje się na osiedlowej drodze. Dodajmy, że bohater kupił pojazd tanio, ale nie był on ubezpieczony od wypadków lotniczych...

Tym samochodem był AWZ P70. Zacznijmy od tego, że autko to protoplasta słynnego Trabanta. Pierwsze egzemplarze zjechały z taśmy montażowej fabryki w Zwickau w 1955 roku. Co ciekawe był to pierwszy pojazd wyprodukowany w NRD w całości z duroplastu, czyli sztucznego tworzywa. Mimo wspomnianej nowinki technologicznej, płyta podłogowa auta pochodziła z wysłużonego modelu IFA F9. W ofercie znalazły się 3 wersje nadwoziowe: 2-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupe oraz 3-drzwiowe kombi. Niestety P70 sprzedawano tylko w jednej wersji silnikowej. Mianowicie był to dwusuwowy silnik 0,7 litra o mocy 22 KM. Owa jednostka pozwalała rozpędzić auto do ok. 100 km/h. AWZ charakteryzował się niską ceną - zwłaszcza dla nabywców z krajów zachodnich. Warto zaznaczyć, że większość coupe zostało wysłanych za granicę. 

Produkcję samochodu zakończono już w 1959 roku. Łącznie powstało prawie 38 tys. egzemplarzy. 

 

 

 

wtorek, 28 stycznia 2014, maciekgn
maciejkedzierski@onet.pl

Polecane wpisy

Komentarze
cmoscmos
2014/02/05 12:05:01
"płyta podłogowa auta pochodziła z wysłużonego modelu IFA F9"

No ale to nieprawda, DKW/IFA F9 było samochodem klasy średniej z innym silnikiem. P70 było sklecone na szybko na podwoziu DKW F8, bo im zamówiony prototyp P50 nie wyszedł w terminie i trochę zakombinowali.
A F9 nie było aż takie wysłużone, bo robione było na Wschodzie i Zachodzie dopiero od 1950, a jako Auto Union 1000 wyszło z produkcji dopiero w 1963.
TUTAJ się dowiesz, jak było naprawdę.
bloggin.pl
zBLOGowani.pl