Blog dla pasjonatów motoryzacji
Blog > Komentarze do wpisu
Peugeot 504 - światowy

Dzisiejsza notka otrzymała krótki tytuł "światowy". Otóż model Peugeota 504 należy tak nazywać. Samochód, który wszedł do produkcji w 1968 roku był wytwarzany w 11 krajach na 5 kontynentach. Na dodatek, w niektórych państwach ostatnie egzemplarze zjechały z taśm montażowych kilka lat temu...

Flagowy model Peugeota wszedł do produkcji z pewnym opóźnieniem, które wynikało z zawirowań politycznych i społecznych we Francji. Pierwsze egzemplarze wyposażono w jednostkę benzynową 1,8 litra o mocy 80 KM.

Już w 1969 roku auto otrzymało prestiżowy tytuł European Car of the Year. Znawcy podkreślali, że nowy Peugeot cechuje się ciekawą stylistyką, dobrą jakością wykończeń oraz wytrzymałym silnikiem. Także w tym roku klienci mogli wybierać z następujących wersji nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowy coupe oraz 2-drzwiowy kabriolet.

W 1970 roku powiększyła się lista dostępnych silników i wersji nadwoziowych.  Pojawiły się mocniejsze jednostki benzynowe 2,0 litra o mocach 96 KM i 104 KM oraz słaby diesel 2,1 litra o mocy 65 KM. W ofercie dodano kolejne wersje nadwozia: 5-drzwiowy estate oraz pickupa.

W 1973 roku w związku z kryzysem paliwowym, zaprezentowano nową jednostkę diesla 1,8 litra o mocy 79 KM. Natomiast rok później wersje coupe i cabrio wyposażono w mocniejsze silniki 2,7 litra, które powstały we współpracy z Renault i Volvo. Kolejne modernizacje jednostek napędowych przeprowadzono w II połowie lat 70. XX wieku.

Produkcję modelu 504 we Francji zakończono w 1983 roku. Przez ten czas powstało ponad 3 miliony samochodów. Jednak owy model był jeszcze przez wiele lat dostępny w innych krajach. W Argentynie do 1999, w RPA do 1985, w Chinach do 1997, w Nigerii do 2005, w Kenii do 2004, na Tajwanie do 2004. Poza Europą, auto było popularne zwłaszcza w środkowej Afryce, gdzie świetnie radziło sobie w trudnych warunkach.

Wersja sedan

Wersja kabriolet

Wersja estate



7-osobowa odmiana estate

Wersja coupe

Wersja pickup

504 z Argentyny

504 z Argentyny

504 z Chin

Kenia



poniedziałek, 08 września 2014, maciekgn
maciejkedzierski@onet.pl

Polecane wpisy

  • FSO Polonez Coupe - biały kruk polskiej motoryzacji

    Jeszcze kilka lat temu Polonezy królowały na polskich drogach. Popularne Poldki w różnych odmianach były na wyposażeniu m.in. policji czy stacji pogotowia ratun

  • Bosmal 126 Cabrio - nasz kabriolet

    W przeszłości pojawiało się wiele prototypów Fiata 126p. Praktycznie żaden nie wszedł do masowej produkcji. Wyjątkiem był jedynie model BIS w latach 80. XX wiek

  • GAZ Tigr-2 - rosyjski Humvee

    Wojskowa odmiana Tigra od kilku lat zasila rosyjską armię, milicję oraz oddziały specjalne. Przy okazji konfliktu na Krymie, kilka sztuk tego wozu pokazano w me

Komentarze
solarzmr
2014/09/09 17:50:23
Peugeot 504 samochód nie do zabicia. Legenda równie wielka i rozpoznawalna na całym świecie jak Garbus. Żaden z obecnych samochodów nie ma szans żeby mu dorównać.
-
Gość: Maciek, *.moldtelecom.md
2014/10/08 08:39:08
504 to świetne auto, oczywiście jak na swoje czasy. Szkoda, że został on zapomniany i mówi się o nim bardzo mało.
-
Gość: MotoDoradca, *.internetdsl.tpnet.pl
2014/11/27 13:22:11
piękne modele, szkoda, że już takich nie robią :)
-
Gość: MotoKokpit, 188.116.36.*
2015/06/16 17:12:00
Zgadzam się.. zginęły bezpowrotnie. Samochody z duszą, a nie masowe kity, które wytrzymują tyle ile chce producent.. Dzięki za ten artykuł :)
-
Gość: Kuba, *.kkibci.pl
2015/07/06 13:38:44
Kiedyś to robili samochody, dzisiaj kup i wymień za kilka lat..
-
Gość: MotoChampion, 178.162.216.*
2015/09/03 14:37:08
Przepiękne coupe!
-
Gość: Artur180707, *.alfamultimedia.pl
2015/10/23 15:48:41
Fajne zestawienie
-
Gość: Francuz, *.internetdsl.tpnet.pl
2016/02/29 14:28:54
Fantastyczny! Rzadko można znaleźć taki dobry opis, dzięki.
bloggin.pl
zBLOGowani.pl