Blog dla pasjonatów motoryzacji
Blog > Komentarze do wpisu
Wywiad z Michałem Koziołkiem - twórcą nowej Warszawy!

Na wstępie chciałbym pogratulować udanej prezentacji nowej Warszawy. Na pewno wrocławski pokaz samochodu rozbudził apetyty wśród miłośników motoryzacji. Kiedy możemy spodziewać się finalnej wersji Warszawy?

 Jeśli chodzi o końcowy efekt, nie jest to łatwe do stwierdzenia z kilku względów. Po pierwsze z każdym miesiącem pojawiają się nowe możliwości w projekcie i przy okazji szansa, żeby efekt ostateczny był jeszcze bardziej zaawansowany i bezkompromisowy, co również wydłuża budowe. Kolejna kwestia, to system budowy łańcuchowy, czyli, do momentu aż nie skończymy jednego etapu nie możemy zaczynać druiego. Czyli bp. nie możemy prowadzić prac równolegle nad budową wnętrza i wykończeniem o skóra, etc.

Czytałem, że nowa Warszawa będzie autem kolekcjonerskim - powstanie tylko kilka egzemplarzy. Oczywiście nie każdy będzie mógł sobie pozwolić na zakup tego samochodu. Czy zastanawiał się Pan nad masową produkcją?

Oczywiście, masowa produkcja istnieje w sferze marzeń, ale żeby ją rozpocząć, potrzebny byłby ogromny kapitał, lata pracy, sztab inżynierów itd. Może w przyszłości uda sie to, ale żeby zachęcić inwestorów, najpierw musimy zbudować wiarygodność naszej firmy.

Nowa Warszawa będzie połączeniem luksusu oraz świetnych osiągów. Nie obawia się Pan konkurencji, która ma już ugruntowaną pozycję na polskim rynku?

Zupełnie nie obawiamy się, auto będzie unikatowe, w produkcji max 13 sztuk, z czego 11 tylko na sprzedaż. Więc każde inne luksusowe auto, to przy naszym masowa produkcja. Trzeba też pamiętać, że nasi klienci, to w 70% ludzie mieszkający za granica i nie zawsze Polacy.

Samochód ma zostać wyposażony w silnik BMW. Czy w grę wchodziły także jednostki od innych producentów?

Owszem, wcześniej planowaliśmy silnik Hemi z Chryslera, czy z Audi S8. Jednak, podzespoły dostałem od mojego wspólnika About-S i nie ukrywam, że w pełni spełnia nasze oczekiwania. Tym bardziej, że silnik V10 z M5, to stara dobra szkoła, silnik wolnossący, beż żadnych turbin.

Jak wspomniałem wcześniej, nowa Warszawa będzie autem luksusowym. Czy może Pan ujawnić listę dodatków, które znajdą się w samochodzie?

Tu również cały czas się rozwija plan. Z pewnością będzie miala wszystko, co aktualnie posiadają nowoczesne auta. Pojawią sie tablety w przednich fotelach dla pasażerów, barek,czy wysuwana szuflada na koszule w bagażniku. Dodatkowo odpalanie  i sterowanie wieloma funkcjami poprzez głos.

W Internecie pojawiła się plotka, że Państwa firma współpracuje z Bojar Tuning. Może Pan to skomentować?

To nie jest plotka i nigdy tego nie ukrywaliśmy. Natomiast, po przeczytaniu w kilku miejscach tego samego "czyjegoś" komentarza...nie ukrywam, że dopadł mnie śmiech i z drugiej strony, smutek, że kogoś tak strasznie boli, że w Polsce grupa pasjonatów rozwija swoje marzenia. W komentarzu pojawiło się wiele dziwnych stwierdzeń, o których my nawet nie mamy pojecia. W całym projekcie szukam ludzi dobrych w wielu kwestiach, ale to nie znaczy, że firma, która super obszywa skóra fotele, także dobrze buduje i modeluje wnętrza. Firmię Bojar zleciliśmy zbudowanie bryły modelu na naszej ramie ( model 1:1, który oprócz tego mamy, budowaliśmy sami ). Z każdej firmy wyciągam, to co umieją najlepiej. Bojar dobrze bardzo radzi sobie z odwzorywaniem kształtów. Natomiast nie budują naszego auta. Taki model, musieliśmy stworzyć, żeby móc sciągnąć kopyta itd. Jednak mimo to, praktycznie codziennie przynajmniej jedna osoba z naszej grupy była na miejscu w ich firmie i nadzorowała całą pracę, nanosiłem poprawki itd. Nasze auto powstaje z Kevlaru, Carbonu, a firma Bojar nie ma nawet takiej technologii. Ludzie często komentują coś, o czym nie mają pojęcia, tym bardziej, że kiedyś osobie, która napisała taki komentarz, odpowiedziałem i zaprosiłem ja do nas, żeby zobaczyła jak wygląda projekt naprawdę. Odmówiła i jeszcze usłyszałem bardzo..."miłe" słowa na mój temat.

Ostatnie pytanie. Jeśli nowa Warszawa będzie sprzedawać się bezproblemowo, to rozważa Pan dalszą produkcję Warszawy w ograniczonej liczbie?

Nie, Warszawa zostanie w kilku sztukach, to ma być pojazd bardzo luksusowy, wręcz dzieło sztuki na kołach, natomiast później przyjdzie czas na nowe modele i dalszy rozwój Polskiej motoryzacji, w tym projekt XCION.

 

Bardzo duży wybór felg i opon znajdziecie na CentrumFelg.pl  Polecamy!!!

wtorek, 16 września 2014, maciekgn
maciejkedzierski@onet.pl

Polecane wpisy

  • Wywiad z Piotrem "Hiobem" Jaskiernią

    Piotr Jaskiernia znany jako Trucker Hiob mieszka od ponad 30 lat w USA. Jest zawodowym kierowcą ciężarówek z Charlotte w stanie Karolina Północna. Mimo ciężkiej

  • Wywiad z Krzysztofem Hołowczycem!!!

    Na wstępie chciałbym pogratulować naprawdę udanego występu w Dakarze. Czy mógłby Pan w kilku słowach podsumować tegoroczną edycję rajdu? Tegoroczna edycja była

  • Wywiad z Andrzejem Koprem

    Andrzej Koper - rocznik 1953, jeden z najlepszych polskich kierowców rajdowych. Największe sukcesy odnosił w latach 80. i 90. XX wieku. Kilkukrotny Mistrz Polsk

Komentarze
Gość: ryszard, *.finemedia.pl
2014/09/29 14:58:19
Niestety, ale nowa Warszawa jest po prostu brzydka - zwłaszcza postawiona obok oryginału.
-
Gość: Driv, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/11/30 12:23:15
Interesujący wywiad. Dziękuję.
-
Gość: Roman, *.internetdsl.tpnet.pl
2015/02/26 14:17:34
Wspaniały wywiad, bardzo dobrze się czytało :)
-
Gość: Darek, *.dynamic.chello.pl
2016/01/24 13:08:02
Fajny wpis, dzięki wielkie :)
bloggin.pl
zBLOGowani.pl