Blog dla pasjonatów motoryzacji
niedziela, 21 kwietnia 2013
Volkswagen 181 - spadkobierca słynnego Kubelwagena.

VW Kubelwagen był podstawowym pojazdem terenowym Nazistów podczas II wojny światowej. Zaprojektował go Hitler razem z Ferdynandem Porsche na podstawie płyty VW Garbusa. 

Kilka lat po zakończeniu wojny, a dokładniej mówiąc od 1968 roku w Zachodnich Niemczech zaczęto produkować zmodernizowanego Kubelwagena pod oznaczeniem 181. Początkowo auto miało przeznaczenie militarne (podstawowa terenówka armii Zachodnich Niemiec), jednak do produkcji weszła również cywilna wersja. Cywilna wersja w Niemczech Zachodnich dostała oznaczenie Kurierwagen, w Wielkiej Brytanii Trekker, w USA Thing, w Meksyku Safari, aw Indonezji Camat.  Samochód wytwarzano w Niemczech, Meksyku i Indonezji. 

Elementy konstrukcyjne zaczerpnięto od wspomnianego Kubelwagena, Garbusa, Karmanna Ghia i VW Transportera. Auto posiadało 4 biegi i silnik w zależności od wersji: 1,5 l i 1,6 l.

Wersję cywilną zakończono produkować w 1980 roku. Natomiast dla armii w 1983 roku. Łącznie powstało prawie 91 tys. egzemplarzy.

 

 

 

sobota, 13 kwietnia 2013
Reklama: Honda Accord (2003)

Reklama Hondy z 2003 roku została uznana za jedną z najlepszych przez Top Gear. Filmik trwa 2 minuty, a koszt jego produkcji wyniósł 1 milion funtów!!! Premiera reklamy miała miejsce podczas zawodów Grand Prix Brazylii. 

22:00, maciekgn
Link Dodaj komentarz »
środa, 10 kwietnia 2013
Notka specjalna: Znane slogany motoryzacyjne

Wybrane  hasła reklamowe znanych producentów aut:

 

SKODA - "Simply Clever"

CITROEN - "Creative technologie"

PEUGEOT - "Motion&Emotion"

RENAULT - "Drive the Change"

AUDI - "Vorsprung durch Technik"

BMW - "The Ulitmate Driving Machine"

MERCEDES-BENZ - "The best or nothing"

OPEL - "Wir leben Autos"

PORSCHE - "There is no substitute"

VW - "Das Auto"

HONDA - "The Power of Dreams"

LEXUS - "The Pursuit of Perfection"

TOYOTA - "Today Tomorrow Toyota"

HYUNDAI - "Drive your way"

KIA - "The Power to Surprise"

SEAT - "Auto Emocion"

SAAB - "Move Your Mind"

VOLVO - "For Life"

FORD - "Go Further"

 

 

 

20:56, maciekgn
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 09 kwietnia 2013
Renault Espace I - ekstrawagancki minivan

Mimo, że produkcja Espace rozpoczęła się w 1984 roku to historia modelu sięga początku lat 70.! Bryłę auta zaprojektował Anglik - Fergus Pollock, który pracował w brytyjskiej filii Chrystela. Pierwotnie Espace miałbyć oferowany pod szyldem marki Simca (która współpracowała z filią Chrystela). 

W 1978 roku Chrystel UK i Simca zostały przejęte przez koncern PSA. Jednak dla francuskich inżynierów, Espace okazał się zbyt kontrowersyjny i zbyt drogi. 4 lata później postanowiono przystosować bryłę auta dla przeciętnej klienteli. Jednak bryła Espace była nadal kontrowersyjna.

W 1984 roku z taśm montażowych Renault zaczęły zjeżdżać pierwsze minivany. Pomimo słabego startu sprzedaży (w pierwszym miesiącu sprzedano tylko 9 egzemplarzy!) Europejczycy przekonali się do nowoczesnego designu.

Renault oferował silniki: benzynowe 2,0 l i 2,9 l oraz diesel 2,1 l.

Produkcję auta zakończono w 1991 roku (wyprodukowano ok. 192 tys. egzemplarzy).

 

19:23, maciekgn
Link Dodaj komentarz »
środa, 03 kwietnia 2013
Apel!!!

W związku z rosnącą nierzetelnością portali motoryzacyjnych, zwłaszcza tych zajmujących się analizą aut używanych, World of Cars organizuje akcję, w której zwraca się przede wszystkim do CZYTELNIKÓW.

Przykładowym artykułem, w którym przedstawiono mało realne informacje na temat awarii (m.in. częste ubyki oleju, liczne usterki układu chłodzącego, wadliwy rozrząd, słaba elektryka) w Oplu Astrze I generacji jest materiał z serii "Za 3 tys. PLN" z portalu Onetmoto.

Dlatego stworzyliśmy adres e-mail: akcjaastra@gmail.com - gdzie WY CZYTELNICY ORAZ POSIADACZE MODELU: OPEL ASTRA (I generacja) możecie przesyłać informacje o usterkach, spalaniu, zaletach oraz wadach Waszych aut. Z radością opublikujemy fotografie Waszych samochodów.

Akcja potrwa do 3 maja 2013 roku. Listy od Czytelników i ewentualne fotografie przedstawimy na World of Cars.  

E-mail: akcjaastra@gmail.com

http://moto.onet.pl/1679783,2,za-3-tys-pln-opel-astra-i-tania-jazda-po-niemiecku,artykul.html?node=18883 - link do artykułu z Onetmoto.

 

 

10:37, maciekgn
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 02 kwietnia 2013
Skoda 120 - milion egzemplarzy!

Niewątpliwie model 120 możemy zestawić z takimi kultowymi autami z Bloku Wschodniego jak: Trabant, Wartburg lub Fiat 125p. 

Samochód powstawał w latach 1976-1990 w słynnych zakładach w Mlada Boleslav. Przez ten okres powstało ponad 1 milion egzemplarzy. 105 charakteryzował się ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Silnik umieszczony był z tyłu, jednak chłodnica znajdowała się z przodu, dlatego auto posiadało rozbudowany układ chłodniczy. Pojazd miał także 2 bagażniki: z przodu i miały za tylnymi, uchylanymi siedzeniami. Akumulator oraz zbiornik paliwa oczywiście ulokowane zostały na tyle. Oznaczało to, że ciężar auta koncentrował się na tyłach. Nie było to udane rozwiązanie - auto fatalnie się prowadziło, zwłaszcza na zakrętach. 

Przez lata produkcji w modelu 105 zmieniano wyposażenie i skromne dodatki. Co ciekawe samochód eksportowano do Wielkiej Brytanii i Finlandii. W opisywanej Skodzie montowano silniki o pojemności 1,2 litra i mocach: 50 lub 55 KM. Osiągi tych jednostek były mizerne - maksymalna prędkość ok. 150km/h, a do setki auto rozpędzało się w 20 sekund! 

Ciekawostką jest fakt, iż model 105 z powodzeniem w latach 70. i 80. XX wieku występował w europejskich rajdach.

Modele pokrewne to: 125L, 130, 135, 136 i 105.

Mimo, że produkcję samochodu zakończono ponad 20 lat temu, na naszych drogach można spotkać, często zaniedbane egzemplarze.

 

Skoda z lat 1976-1983 

Skoda z prostokątnymi reflektorami z lat 1981-1983

Ostatnie lata produkcji 

 

17:42, maciekgn
Link Dodaj komentarz »
bloggin.pl
zBLOGowani.pl